tirsdag den 23. december 2008

Nyt sving?

For knap tre uger siden beskrev jeg mine forsøg med et nyt sving som: Totalt nyt.
Efter nogen dages kamp med svinget og ikke mindst efter at have læst op på teorien bag svinget er jeg blevet klogere. Der er faktisk kun tale om en speciel detalje, som er anderledes. Ikke fra mit sving (desværre), men fra dét mine pro´er har forsøgt at lære mig hidtil.
Et knæk i håndleddet, foretaget som det første i tilbagesvinget, er den største forskel.
Til gengæld er effekten ganske urtolig. Rigtigt udført går bolden helt lige og pænt længere end jeg er vant til.
Det er vigtigt at håndleddet knækkes på den rigtige måde. Det vil sige lige bagover - eller om man vil - lige op bort fra håndfladen.
Knækket er imidlertid bare en af de vigtige punkter i svinget, der skal være korrekt udført. Men prøv at følge linket længere nede på siden til materialet "The New Four Magic Moves To Winning Golf".

Ingen kommentarer: