lørdag den 21. februar 2009

Stop med at slå ude fra og ind på bolden i dit sving!


Jeg har i den seneste tid brugt et lille trick på drivingrange, når jeg øver mit nye slag:
For at komme af med min tilbøjelighed til at ramme bolden i en bane ude fra og ind (set i forhold til forlængelsen bagud af den linje der er mellem bolden og dit mål med bolden f.eks. 150 m mærket) lægger jeg mit drivercower lige over den opteeede bold. (se fotoet)
På den måde tvinges jeg til at komme indefra (altså tættere på mig selv) og ud på bolden. Det giver meget mere kontrol over boldflugten og en bedre overførsel af kraften fra kølle/jern til bolden, sammenlignet med et slag som kommer udefra og ind på bolden.
Forskellen er så stor, at du overhovedet ikke er i tvivl om, at du har ramt rigtigt. Det er simpelthen som om du ikke rammer bolden men bare forstætter dit sving til slut. Men lyden og boldens flugt er "fantastisk" når boldkontakten er perfekt. Prøv det.

Ingen kommentarer: