søndag den 8. februar 2009

Så kan du lære det!

For lige godt en uge siden var jeg på golfbanen og spille. I sne. Og det gik da også galt. 145 meter ind fra en leje på en stejl bakke. Umulig stance og en overdrevet sving.
Resultatet var: Benene op og kroppen ned i bakken. Skulderen ramte jorden og tog hele faldet.
Lige siden har højre arm ikke fungeret. Alle bevægelser lige frem og over vandret et umulige. Men det er ved at blive bedre - og jeg spiller igen.
Men der er ikke noget, som er så skidt, at det ikke er godt for noget andet.
For jeg har siden uheldet været tvunget til at vride korrekt i ben, hofter og skuldre for at få den fornødne kraft i svinget. Og det er lige bestemt det, man skal gøre.
Jeg er slem til bare at bruge armene i svinget og så kun vride en lille smugle. Men den går ikke for så er smerten der øjeblikkeligt.
Jeg får altså lært at dreje korrekt for tiden - på den hårde måde. Så kan jeg lære det - kan jeg!
Var på banen igen i dag - Gyldensten Golfklub for de spiller på sommergreens hele året og kun 150 kroner i banefee i vintermånederne. Det er pengene ti-fold værd.

Ingen kommentarer: