torsdag den 16. juni 2011

Sådan! - eller en oplevelse jeg aldrig glemmer

Det fede ved golf er de udfordringer, man hele tiden får under spillet.
Egentligt er det jo ret simpelt: En lille kugle skal spilles fra teestedet til hullet på færrest slag ved hjælp af golfjern og køller. Alligevel, er der et hav af oplevelser, man får, mens man prøver at udføre dette simple spil.
F.eks. da vi tre danske mænd var i Tyskland - Timmendorferstrand nord for Lübeck - medio maj. Tre dage med masser af golf, god mad og absolut ingen tørst.
Episoden, som jeg nok aldrig glemmer, kom på anden dagen. En forrygende runde hvor alt lykkedes - lige indtil 18 hul. Langt par 4 hul dogleg venstre, hvor jeg kom relativt dårligt fra tee. Indspil til green lige foran klubhuset på 3. slaget. Jeg var kommet på afveje og lå i højre side, under nogle store træer og med et kæmpe træ mellem mig og greenen. Lige bag greenen masser af glasfacade på klubhuset.
Alligevel tog jeg chancen og brugte mit Cleveland SP jern med den hensigt at skyde op gennem det lille vindue, der var mellem de grene jeg stod under og det kæmpe træ, der adskilte mig og pinden i hullet.
Et 100 % sving og bolden steg over træet og faldt ned på greenen, ca. 30 meter bag træet - to meter fra hullet. Det slag glemmer jeg aldrig.
Men se billederne, som jeg tog næste dag. Og se om du ville have forsøgt dig med det samme slag. Husk at de kan ses i fuld (iPhone) format hvis du klikker på dem.
Jeg glemte lige at nævne, at jeg gik runden med 39 stableford point - de to sidste scoret på 18 hul.

18 hul set fra siden af klubhuset. Jeg lå bag træerne til venstre i billedet.

Udsigten fra flaget. Jeg skulle over træet lige til højre for flaget.
Set fra blodens placering med bunkers, greenen og klubhus i baggrunden.

Verdenssituationen drøftes på hotellet med udsigt til 1. hul på  golfbanen Seeschloesschen.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Nå - så kom det. Vi havde ikke glemt, men derimod fortrængt, al din snak om det `fantastiske`slag.
Skynd dig og skriv nogle nye indlæg til siden,så det ikke lige springer i øjnene når vi går ind og kigger.
JanDK