fredag den 20. november 2009

En stor oplevelse



I disse dage er jeg i Dubai. Jeg er bl.a. gæst - sammen med i hvert fald 20.000 flere - i sidste vers af Race to Dubai. I år afvikles finalen under navnet Dubai World Championship. 7,5 million dollars på spil til vinderen. Og det har fået de kvalificerede spillere til Ørkenstaten.

For mig er det den første større golfevent, som jeg har deltaget i. Det gav mange fine oplevelser på på banen, men bestemt også udenfor. Det er et fantastisk show, at være en del af. I Dubai har de gjort meget for at få så mange ud til banerne som tilskuere - og det skal jeg love for, er lykkedes her på 2. dagen.

Der er gjort mere end nogensinde for at få familierne ud på golfområdet der ligger ca. 15 kilometer fra kysten. Familierne er der bejlet voldsomt til under eventen, for efter denne turnering kommer der også en hverdag med et kæmpe behov for medlemmer til de ialt fire baner og salg af flere hundrede store villaer i området.
Se fotoerne: Det ene er Kjeldsen og Hansen på 3. huls green, mens det andet er fra det store show-område, hvor selv de mindste fik chancen for at være stjerner for en dag.

Jeg fulgte de to gange Søren - Kjeldsen og Hansen - rundt de første 9 huller, for så bagefter at se nogen af de andre spillere.
To kæmpe vabler senere og mæt af flot og spændende golf sender jeg lige denne lille beretning fra den helt nye Earth bane - den første af i en hel serie opkaldt efter elementerne og designet af Greg Normann.

Ingen kommentarer: