mandag den 31. august 2009

Klubmesterskaberne

Nå det var så den sommer!
Eller hvad? Næppe.
Netop nu er vi midt i golfernes højsæson: Klubmesterskaberne skal afvikles.
I år havde jeg - ramt af et øjebliks vanvid - tilmeldt mig mesterskaberne i Blommenslyst. Og i denne weekend blev jeg så lammetævet af alle lavhandicapperne.
jeg havde nok glemt at nærlæse det med småt i præmisserne for klubmesterskaberne. "Afvikles som slagspil". Altså uden handicap kompensering...
Så jeg var for første gang nogensinde ude i slagspil med "gutterne" fra torsdagsholdene, fredags bisserne, tirsdags banditter for ikke at glemme Klub 1836 og De Pinke Panthere fra Onsdags Damerne.
Lad mig sige det sådan: Jeg skal skrives op med 0,4 fra mine hårdt tilkæmpede 20 stabelefordpoint. Runderne var på henholdsvis 106 og 108. Jammerligt.
Men det var sørme hyggeligt. Undtagen een ting: Jeg måtte op med Damebajere om lørdagen. Og jeg havde ikke engang tid til at drikke een selv.
For der var gået verdensmesterskaber i det hele, så en runde der normalt skal varede under fire timer varede næsten fem. For som Knud sagde: Det er jo Klubmesterskaber. Så skal alt gå efter reglerne. Og det gjorde det så.
De som klarede Cuttet fortsætter i den kommende weekend.
Greenkeeperen gør klar til klubmesterskaberne i Blommenslyst Golfklub.


Ingen kommentarer: