lørdag den 2. april 2011

Lavagolf

Jeg var så heldig i september i fjor, at være i Island med to grupper af koller. Dels en gruppe lærere fra hele Danmark og dels en gruppe fynske journalister. Der var lige to dages fri mellem de to grupper, så der blev tid til lidt golf. Banevalget blev Keilir, ganske tæt på reykiavik. For at se billederne ordentligt, så klik på dem.
Her er udsigten fra klubhuset ud mod bagnien.
Og her ser vi op mod klubhuset ude fra bagnien. Det er ikke fairway til venstre man skal rammen med den ret forude.
PÅ dette hul dansede min bold to gange over green inden den fandt hvile 4 m fra flaget...


Det viste sig, at være en helt fantastisk bane, som jeg varmt kan anbefale. Fornien foregår i et miljø af lava og det er en meget speciel oplevelse, at se sin bold danse (springe voldsomt op) fra lavaens helt uberegnelige overflade. Men man kan være lige så heldig som mig, og så er det rigtigt morsomt at se på et par tre hul, hvor bolden to gange springer over grenen og til sidst lander fire meter fra hullet. Birdie chance, som blev omsat til par.
Bagnien består af en helt åben - og jeg mener HELT åben - linksbane med få bunkers men mange både naturlige og snævre forløb tæt ved havet.
En helt unic oplevelse, som jeg varmt kan anbefale.
Og her er udsigten fra gul 5. tee - altså fornien. Nok til at få de fleste til at gyse.




Se dette er hvad jeg kalder en åben links bane. De små huller er møg irriterende kan jeg love for. Men prøv det, hvis du er i Island.

Ingen kommentarer: