lørdag den 19. februar 2011

Stjernes hjemmebane

Mens golfstjernerne for en uges tid siden kæmpede om tonsvis af euro i Dubai kom jeg til at tænke på at sceneriet så meget bekendt ud. Måske fordi jeg var på selv samme bane allerede i begyndelsen af december i fjor.
Omega Dubai Desert Classic blev spillet 10.-13. februar i Dubai med Alvaro Quiros på førstepladsen - og Anders Hansen lige efter på en 2. plads.
Hvis du vil se banen lidt efter i sømmene kan du gå til denne webside. Nederst til højre finder du en baneoversigt.
Fotoet (det er min bold nærmest flaget) er mit eget og taget fra runden som blev gået med to kvinder fra Uzspekistan (tror jeg nok det staves). Den ene ses i baggrunden efter at have afsluttet et indspil meget tæt på søen. De havde overtaget deres ægtemænds tee-tider. Det er fra runden på den såkaldte Faldo-sløjfe - som jeg synes er utrolig god, men ligger meget tæt på den store hovedfærdselsåre i Dubai med 7 spor i hver retning og ofte op til fire sidespor til at sluse trafik ind og ud. Det giver en allerhelvedes støj!
Jeg boer i et af husene i baggrunden når jeg besøger Dubai, hvor min søn arbejder.

Ingen kommentarer: