mandag den 13. april 2009

Golf i Spanien

Vores golfklub er kendt for sin sociale sider. Mange venskaber opstår på tværs af alder, køn eller beskæftigelse. Blommenslyst Golfklub har en del turneringer at byde på, hvor det at være med tæller mest. Og så har den også en vis rejseaktivitet. Formelt og uformelt.

Jeg var for første gang med på en af disse ture til udlandet. Målet var den rigtig gode golfregion i Spanien - Sotogrande. Vi var 26 deltagere på turen. Banen - Almenara Golf Resort - var på 27 huller, som kunne spilles på tre måder.

Turen var tænkt som et forsøg med en golfreportage fra marken. Men det faldt lidt til jorden. Lidt for dårlige Internetforbindelser og adgang til pcere, gjorde den del umulig. I stedet følger jeg op her.

Og lad det være sagt straks. Banerne var fine, men svære. Meget kuperede - det kender vi fra hjembanen og de skrånede næsten alle ned på en afgrund eller vand. Jeg mistede omkring 20 bolde (jeg vil ikke indrømme flere...).

For mig var det noget nyt at deltage i en sådan tur. Seks runder i 20-25 grader C er i sig selv voldsomt her primo april. Men det er en fantastisk måde at starte sæsonen på.

Nu er jeg rustet til den nye sæson - og jeg gik allerede lidt ned i handicap i dag.

Så alle i golfere, som lige er startet, eller som ønsker lidt socialt samværd: Tag på en lignende tur.

Se indtryk fra turen her (tryk på de enkelte ord):

Fotoserie (Jeg arbejder på en bedre version, men teknikken driller!)

Video: Golfen, Gibraltar, SanRoque.

Ingen kommentarer: